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发表于 2004-9-29 20:31:43
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Re:Edguy1999-2004所有下载
2003 Edguy┊Burning Down the Opera
厂牌:The End Records
intro:
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Edguy ist eine der Bands, die ich mit am häufigsten live gesehen habe. In nachhaltiger Erinnerung ist mir hierbei das erste Mal geblieben. Die Hessen tourten damals mit Hammerfall und machten in der mittlerweile abgerissenen Hafenbahn halt. Beim ersten Act Avalon ging es im Publikum noch recht gediegen zu, doch als Edguy die Bühne betraten, ging das Gedränge los und jeder versuchte sich den besten Platz zu sichern. Schon damals waren Edguy mehr als ein normaler Support und nicht wenige dürften wegen ihnen gekommen sein. Das ist jetzt mittlerweile 5 Jahre her, die Hessenbuben sind längst zu einer der deutschen Hoffnungsträger in Sachen Heavy Metal aufgestiegen, Mastermind Tobias Sammet sorgte auch mit seinen Avantasia Projekten für viel Begeisterung. Dieser Aufstieg dokumentiert auch die erste Welttournee der Band, die zwischen 2001 und 2002 stattfand. Auf der besagten Tour wurde nun auch das erste Live Album der Band mitgeschnitten.
„Burning Down The Opera Live“ enthält zwei Scheiben mit über 100 Minuten Edguy Songmaterial. Soundtechnisch kommen die Stücke sehr gut rüber (vor allem Basser Tobi Exxel wirkt enorm präsent), die Reaktionen des Publikums wurden ebenfalls sehr gut eingefangen. Die vielen Shows merkt man der Band auch spielerisch an, die enorm routiniert wirkt. Jedem Edguy Konzertbesucher dürften die meisten Tracks ein Begriff sein, erfreulicherweise wurden jedoch auch Songs berücksichtigt, die nicht allzu oft im Live Repertoire vorkommen wie z. B. ‚Inside’ oder ‚Solitary Bunny’. Das hat das Publikum jedoch auch nicht davon abgehalten, die erstgenannte Ballade mitzugrölen, so dass Tobias bei diesem Stück seine ganz persönlichen Chorstimmen hatte. Richtig schlecht hab ich den Sänger auf der Bühne sowieso noch nicht erlebt. Ein verfehlter Ton ist auch ihm schon untergekommen, aber auf dieser Scheibe ist nichts davon zu hören, auch schwierige Songs wie ‚Save Us Now’ bringt der Spaßmann routiniert über die Bühne. Tobis Sprüche und Singcontests gehören ja mittlerweile zu Edguy wie der Topf zum Deckel, davon gibt’s auch auf dieser Scheibe reichlich. Einmal mehr erwähnenswert ist ‚harao’, das wie schon in Wacken in einer fast 15-minütigen Version gespielt wird, ein atemberaubendes Epos. Logischerweise darf auch das Meisterwerk ‚Avantasia’ nicht fehlen, bevor die CD standardmäßig mit ‚Out Of Control’ ausklingt.Leider lag mir nur eine Songauswahl der Doppelscheibe vor, so dass eine vollständige Bewertung schwierig ist. „Burning Down The Opera Live“ vermittelt auf jeden Fall die typische Edguy Live Atmosphäre. Wer die Band schon mal gesehen hat, weiß wovon ich spreche, von daher sollte dieses Album in keiner Sammlung fehlen. (oli)
tracklist:
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Disc: 1
01. Welcome to the Opera
02. Fallen Angels
03. Tears of a Mandrake
04. Babylon
05. Land of the Miracle
06. Painting on the Wall
07. Wings of a Dream
08. Headless Game
09. Pharaoh
Disc: 2
01. Vain Glory Opera
02. Solitary Bunny Drum Solo
03. Save Us Now
04. How Many Miles
05. Inside
06. Avantasia
07. Out of Control
2002 Edguy┊Mandrake
专辑:Mandrake
厂牌:Afm 2002
碟号:0122922AFM
Intro
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对于所有喜欢EDGUY的人来说,这支年轻的德国乐队总能不断带来惊喜。说实话我并不太喜欢这个乐队,感觉就好象当年的Skid Row,年轻富有朝气,但不够稳重,简单的音乐结构,很容易上口的歌词,这些特点使得他们更像一支Pop Metal乐队而不是Power Metal。但是在2001年,专辑《Mandrake》的出现彻底打破了我对他们以往的看法。
《Mandrake》是乐队的第五张专辑,从这张专辑可以看出,EDGUY已经拥有了向Helloween、Blind Guardian等德国大团看齐的实力了。不但以往的激情并没有丝毫减退,而且曲式的编排更趋复杂,乐器的表现也更成熟,Tobias Sammet的嗓音老成了一点,更火辣,听起来感觉很像Timo Kotipelto(Stratovarius主唱),而Jens Ludwig和Dirk Sauer的两把吉他的表现也更为老练。专辑的曲风依然是Melodic Power Metal,但其中加入了很多Speed Metal的元素,交响乐的分量明显地减少了,而电子合成器的运用则使专辑平添几分奇丽色彩。
由于EDGUY是一支非常旋律化的乐队,所以在《Mandrake》中有很多悦耳动听的歌曲,"Tears Of A Mandrake"、"Golden Dawn"、"All The Clowns"、"ainting On The Wall"、"Save Us Now"都是标准的Melodic Power Metal,旋律非常好,很Heavy,给人一种耳目一新的感觉。"The Devil & The Savant"则是乐队的一个新尝试,合成器的运用使这首歌有点电子化的味道,其中的键盘Solo非常好听,也许这将是乐队的一个发展方向,毕竟时下的欧洲金属乐交响背景运用的实在是太多了,有点过滥的感觉。第六首"The Pharaoh"是整张专辑中最精彩、也是分量最重、最Power的一首歌。中间一段诡异的木吉他非常好听,十分钟的长度也令人大呼过瘾,丝毫不觉冗长,这首歌的表现足以同Helloween和Blind Guardian的长篇大作一较高下。
EDGUY在97年出道的时候就被誉为德国Power Metal界的新希望,经过了几年时间的磨练,终于日趋成熟。《Mandrake》可谓是乐队发展中一张标志性的专辑,同时也是他们所有专辑中最为出色的一张,凭着这张专辑的表现,EDGUY完全可以挤身德国一流大团的行列。
Track Listings
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01. Tears Of A Mandrake
02. Golden Dawn
03. Jerusalem
04. All The Clowns
05. Nailed To The Wheel
06. The Pharoah
07. Wash Away The Poison
08. Fallen Angels
09. Painting On The Wall
10. Save Us Now
11. The Devil And The Savant (Bonus Track)
2002 Edguy┊The Savage Poetry
厂牌:Seoul
intro:
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The Savage Poetry" is a newly recorded re–release of Edguy's first disc, originally written and recorded when most of the band was sixteen or seventeen years old. The disc needed to be re–released due to poor distribution. When listening to the disc, the band was embarassed to put the disc out so they re–recorded it. Included in this package are both the new and old versions.
Simply stated, this is a great disc. The songwriting is much better than what was found on the follow–up, "Kingdom Of Madness." In fact, this disc sounds a lot like "Theatre Of Salvation," the most recent release at the time of the re–recording.
There's lots of melodic double bass rockers, mixed with a couple of ballads. Both soft tracks — "Roses To No–One" especially — are very good. Given the age of the band at the time, the consistency of the songwriting is amazing. Every track on this disc is very good with several — "Hallowed," "Misguiding Your Life," "Key To My Fate," and "ower And Majesty" — being exceptional.
The original release really isn't that bad, but is clearly inferior to the 2000 version. The vocals, especially, have improved dramatically. The basic songs are the same, but some of the arrangements are now a little different.
This is a must for Edguy fans. While the differing versions provide some interest, the 2000 version stands alone as a really good disc. It is no surprise what Edguy has done in the years following this disc's original release given the quality songwriting that Tobias Sammett shows here at such a young age.
tracklist:
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01. Hallowed
02. Misguiding Your Life
03. Key To My Fate
04. Sands Of Time
05. Sacred Hell
06. Eyes Of The Tyrant
07. Frozen Candle
08. Roses To No One
09. Power And Majesty
10. Misguiding Your Life (1995 Version)
11. Sacred Hell (1995 Version)
12. Roses To No One (1995 Version)
13. Sands Of Time (1995 Version)
1999 Edguy┊Theatre of Salvation
厂牌:Jvc Japan
intro:
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One of Edguy’s most distinctive features, which is easily recognizable from song to song, is the huge, cathedral-like feel to them. They would not sound at all out of place performing songs like “Land of the Miracle” or “Theater of Salvation” in one, that’s for sure. The other feature is the voice of Tobias himself, and, granted, he sounds like a huge (almost criminal) copy of the legendary Bruce Dickinson himself at first listen, but as you hear him more you’ll see he has his own distinctive voice. It is a lot more smooth and refined, and fits Edguy’s style very well.
After the standard power metal instrumental intro, the first 3 songs are fantastic speedy power metal crackers. “Babylon” has a boring verse but very good chorus and bridge. Same story with “The Headless Game”: Boring verse, fantastic, stirring chorus. The next track is through and through greatness, however: “Land of the Miracle” starts slow with piano and Tobias belting out some great lines before slowly building to a pounding chorus. Great song! After that, however, we reach the first truly boring song, in the form of “Wake up the King”. This song starts somewhat interesting, almost like “Salvation” by Helloween (similar riff) but quickly drones into generic power metal sludge which it never recovers from. Likewise, “Falling Down” is another bland piece of garbage that should have been cut before final release. Fortunately, we’re back into another good track after those two boring ones, with “Arrows Fly”, which has a cool intro and generally good pacing throughout. Not a great song, but a decent one. Likewise, “Holy Shadows” is decent, but not that great. “Another Time” is a good song, and reminds me a lot of the Shadow Gallery song (Off Carved in Stone) “Don’t Ever Cry, Just Remember” – Good stuff. After this, we reach “The Unbeliever” which is another somewhat generic speedy power metal tune.
Here we reach the pinnacle of both the album, and Edguy’s career, with the 11th track, the title track, “Theater of Salvation”, which clocks in at 12:21, and is never boring or generic. It is on another level of quality from the rest of the album, no other song herein can remotely compare to this one. Starting out with a slow opera intro, it shortly moves into one of those glorious “Freedom Call” choruses before starting off the first verse in a fast, pounding mood. It quickly breaks off for a soft narrative section before going into the main chorus, complete with awesome lyrics. (Take a look at the open gate, walk on in don’t be afraid) I cannot stress how awesome this song is, or how far ahead of the rest of Edguy’s work it is. It is on another level entirely, and despite loving it to death, I’m still a bit sad that Edguy hasn’t been able to write other songs that can compare to it. After this song the album closes (unless you have the bonus edition with the live track “Walk on Fighting”) with a decent acoustic ballad, in the form of “For a Trace of Life”.
Despite being very inconsistent, Theater of Salvation is worth the purchase simply to get the title track, if nothing else. Still, in addition to that colossal track, there are 3 or 4 other great tracks, and you’ll likely not regret the overall purchase if you enjoy well-written and produced epic power metal.
tracklist:
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01. Healing Vision
02. Babylon
03. Headless Game
04. Land Of The Miracle
05. Wake Up The King
06. Falling Down
07. Arrows Fly
08. Holy Shadows
09. Another Time
10. Unbeliever
11. Theater Of Salvation
12. Trace Of Life
13. Walk On Fighting
14. Fairy Tale
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